Zpevňujeme břišní svaly

22. července 2008 v 13:53 | Markí |  Moda a vše kolem ní

Zpevňujeme břišní svaly


Která z vás by nechtěla mít perfektně vypracované břišní svaly, jež by nepřekrýval prakticky žádný tuk? Takové bříško, které by bylo na plážích centrem pozornosti a za nímž by se každý muž obdivně otočil?
Partie břicha je obecně jednou z nejproblémovějších. Důvodem nejsou ani tak samotné svaly - už po pár měsících cvičení i vy můžete mít perfektně tvarované břišní svalstvo - jako spíš tuk, jenž tyto pracně vytvarované křivky zakrývá. Faktem totiž zůstává, že i když budete mít perfektně vytvarovanou a svalnatou postavu, bude-li ji zakrývat příliš velká vrstva tuku, muskulatura nevynikne, a snažení tak ztrácí na působivosti.
A u bříška? Tam to platí dvojnásob! Důležité tedy je vytvořit si v této oblasti pěkné křivky a nabrat nějakou tu hmotu (připomínající "želví krunýř"), ovšem poté je nutné dostat dolů tuk, jenž tento výtvor zakrývá. Až pak vynikne každý záhyb vašeho těla. Každý záhyb vašeho pevného bříška!

Zkuste klasické lehsedy

Na tuto partii existuje nespočet různých cviků a vypsat je všechny by snad ani nebylo možné. Není patrně nikdo, kdo by alespoň jednou nezkusil "lehsedy". Stejně jako u jiných partií, i zde jde o to cíleným pohybem dostat sval do kontrakce. Tím ho zatížit a donutit ho k růstu či pevnosti. Prvním cvikem tedy bude klasický "lehsed". Z pozice vleže, kdy máte nohy pokrčené cca do pravého úhlu a chodidla něčím zapřená (abyste při cvičení opravdu zabírala jen břišními svaly), přejdete právě za použití břišních svalů do pozice, kdy se přitáhnete trupem ke kolenům. Z této pozice si zase lehnete (hlavně ne švihem, vše dělejte tahem, tak, aby v každé fázi pohybu byl sval napnutý - to platí u všech cviků) a cvik opakujete. Zde je ukázka, jak cvik provádět.

Lehsedy obráceně

Druhý cvik začíná opět z pozice vleže. Tentokrát máte nohy ve vzduchu (ukázka), pokrčené tak, jak vám to dovolí aktuální kondice (něco málo pod pravým úhlem). Z této pozice nohy přitahujete k trupu (taková obrácená variace "lehsedu"). Ruce držte lehce od těla, položené na zemi, a udržujte za jejich pomoci stabilitu. Přitahování k trupu proběhne v tomto cviku rychleji než negativní fáze, kdy budete nohy od trupu zase odtahovat. Tuto část cviku dělejte pomalu a s důrazem na použití právě břišního svalstva.

Trénujeme postranní břišní svaly

Posledním představeným cvikem budete zároveň trénovat i postranní břišní svaly. Jedná se víceméně o "lehsedy", jež budete vykonávat ne rovným přítahem trupu ke kolenům, ale vždy se jakoby vykloníte jednou na levou, jednou na pravou stranu, když budete v přítahu - tedy když budou břišní svaly v kontrakci. Zde je názorná ukázka. Stejně jako u "lehsedů", i tady můžete natažením rukou korigovat zátěž. Když ruce budete mít před sebou, směrem ke kolenům, bude zátěž nižší, budete-li je mít za hlavou, cvik bude obtížnější a svaly budou více namáhané.

Ideální je kombinace všech tří cviků

Zkuste si všechny tři varianty a uvidíte, jaká vám bude nejlépe vyhovovat. Tu pak trénujte trochu více než zbylé dvě, ale ideální je kombinace všech tří. Stačí dvakrát třikrát týdně. Dohromady můžete dělat něco mezi osmdesáti až řekněme sto čtyřiceti cviky - ovšem nikoliv najednou, ale rozdělených do sérií. Nějakou dobu můžete dělat dvě série po dvaceti od každého cviku s tím, že pauzy mezi sériemi budou cca minuta až dvě. Jindy můžete udělat třeba tři po patnácti nebo jednou vynechat druhý cvik a udělat třeba jen první a třetí. Hrajte si, snažte se měnit počty sérií, opakování, pořadí cviků, délky pauz atp. Docílíte jedině pozitivních výsledků. Sval si nesmí zvyknout na stereotyp, nedovolte mu to!

Nebude to jednoduché, ale výsledky přijdou

Důležité samozřejmě je, abyste cviky dělala technicky co nejlépe, s důrazem opravdu na břišní svaly, musíte je cítit, procvičovat opravdu je a netahat to jinými. Nebude to jednoduché (bude to pekelně pálit), ale výsledky přijdou. Cvičte pomalu (nevyšvihávejte se do jednotlivých pozic), s důrazem na provedení, a bříško se vám bude formovat. Pak už zbývá druhá fáze, často obtížnější než první, a tou je správná dieta a strava (to platí i u cvičení) a aerobní aktivity, abyste pracně nabyté svalstvo odhalila světu v plné své kráse. Tady vám kromě pravidelného cvičení pomůžou i masáže, aby se bříško prokrvilo, a skvělým pomocníkem jsou i zeštíhlující gely řady Garnier, jež dopomohou vyrýsovat a zvýraznit to, o co vám cvičením jde.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Líbí se vám seriál Ulice?

Jasně, je super!! 39% (48)
Jo, je dobrá 17.9% (22)
Někdy 11.4% (14)
Ne, nebaví mě 17.1% (21)
Je to blbost 14.6% (18)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama