Ztratila jsem kila a s nimi i vlasy!

20. května 2008 v 19:48 |  Moda a vše kolem ní

Ztratila jsem kila a s nimi i vlasy!

Ztratila jsem kila a s nimi i vlasy!

I přesto, že se odborníci na výživu stále dokola snaží upozorňovat ženskou část veřejnosti na rizika spojená s velmi rychlým úbytkem hmotnosti, nedají si mnohé zarputilé »dietařky« mluvit do života. Za několik málo týdnů sice mohou oslňovat své protějšky konfekční velikostí 36-38, nicméně mnohdy za cenu nejrůznějších více či méně nápadných zdravotních problémů. Dietologové tvrdí, že optimální váhový úbytek by se měl pohybovat kolem 2 - 4 kg za měsíc.
Tuky jsou zásobárny toxických látek!
Hubnete-li příliš rychle, hrozí vám akutní otrava látkami, které se po léta hromadily ve vašich tukových tkáních. Patří k nim například již mediálně velmi známé polychlorované bifenyly. I z tohoto důvodu se nedoporučují drastické diety kojícím ženám, nebezpečné látky totiž přecházejí do mateřského mléka.
Zvýšený cholesterol, podrážděný žlučník, překyselení organismu a ti druzí…
Ano, čtete dobře! Právě takové lahůdky vás mohou při příliš rychlé honbě za štíhlými boky potkat, neboť se váš organismus nebude umět standardně vyrovnat s překotnými změnami. Například k překyselení organismu (ketoacidóze) dochází především u diet s výrazným omezením cukrů. Konečným důsledkem pak může být, díky velkým ztrátám sodíku, dehydratace organismu. Po praktické stránce to znamená zejména nadměrnou únavu, bolesti hlavy a snížené napětí podkoží (jinak řečeno vrásky)!
Hubnout bez cvičení je riziko!
Víte, že bez dostatečného množství svalové hmoty se svými »špíčky« trvale zatočíte jen velmi těžko? Při nedostatku fyzické aktivity a drastickém hubnutí se snižuje celkový objem svaloviny, to má mimo jiné za následek pokles úrovně tzv. klidového energetického výdeje. Jinými slovy, cvičíte-li, nejen že spalujete více energie, ale ještě si k tomu budujete svalovou hmotu. Ta se vám postará o vyšší energetické výdaje v době, kdy nejste fyzicky aktivní. K tomu všemu však samozřejmě potřebujete čas.
Vláknina je úžasná, není-li jí ovšem přespříliš
Nadměrný příjem jinak úžasné a potřebné vlákniny, spolu s malým energetickým příjmem, jsou dle mnoha odborníků spoluodpovědní za ztráty některých minerálních látek a vitamínů v období redukčních diet. Což se někdy projevuje zhoršenou kvalitou vlasů, nehtů, pokožky a třeba i sníženou imunitou. Pokud si jako doplněk vaší diety chystáte koupit nějaký typ vlákniny, volte raději preparáty s obsahem vlákniny rozpustné a při konzumaci nezapomínejte na dostatečný příjem neslazených tekutin!
Stalo se vám někdy, že vám určitý typ diety takříkajíc neudělal dobře?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama