Sametově hladká pokožka je na dosah! III.

25. května 2008 v 12:49 | Markí |  Moda a vše kolem ní

Sametově hladká pokožka je na dosah! III.

Sametově hladká pokožka je na dosah! III.

Celou zimu jste ji schovávala ve svetrech a dlouhých kalhotách. S teplým počasím ale odhalujeme stále víc. Ukažme hebkou a jemnou kůži po celém těle! Co tedy jíst pro krásnou pleť?

Chřest
Funguje jako interní čistič, je nezanedbatelným zdrojem vitamínů C a E. Chřest je jeden z mála druhů kyselinotvorných zelenin (většina je alkalická), ale přesto je výživný.
Kroupy
Jsou vysoce výživné a posilují tak také vlasy a nehty.
Červená řepa
Syrová řepa je bohatým zdrojem vitamínů A a C, vápníku a obsahuje i další látky pro zdravou pleť.
Brokolice
Umí bojovat proto předčasnému stárnutí kůže a rakovině, je známé, že má protirakovinné účinky díky látce s názvem sulphoraphane. Obsahuje také betakaroten, vápník, železo.
Hlávkové zelí
Lehce podušené nebo čerstvé nakrájené zelí je hlavním ochráncem pokožky. Voda z hlávkového zelí je pomocníkem při čištění jater a krve, takže má výborné účinky i pro pleť, vlasy i nehty.
Mrkev
Má vysoký obsah vlákniny, vitamínu C a betakarotenu. Její antioxidační účinky jsou důležité pro zdravé krvinky a pevnou pokožku.
Okurka
Výtažky z okurky jsou používány již tradičně v kosmetice pro její tonizační a čistící účinky. Používejte vodu z okurek k čištění pleti či její plátky na unavené oči a k osvěžení pleti.
Ryby
Všechny druhy ryb jsou na pleť dobré, ty tučné jako je například losos, makrela, sardinky či pstruh jsou ale obzvlášť bohaté na látky nezbytné pro zdravou krev, pokožku a dobrou látkovou výměnu. Rybí tuk se také používá jako lék při problematické pokožce, ekzémech či lupénce.
Ovesné vločky
Jsou výbornou zásobárnou vápníku, železa, magnézia, křemíku, vitamínu E, vitamínů skupiny B a mastných kyselin.
Olivový olej
Jeden z životně důležitých ochránců pokožky. Přidání kvalitního olivového oleje do stravy je nejlepší způsob, jak dosáhnout lepší struktury pokožky, aby byla hladká a vláčná. Studie také potvrdily, že olivový olej pomáhá vyrovnat cholesterol v krvi. Je možné jej používat i zevně po opalování na sluníčku, na lehké praskliny na kůži a na masáže. Olivový olej je účinný i při masáži vlasové pokožky a péči o vlasy.
Med
Má hojivé účinky, působí blahodárně na povrchní popáleniny a pomáhá hojit rychleji než jiné léky.
Melasa
Jde o nerafinovaný výtažek z cukrové třtiny, který obsahuje vitamíny a minerály - vápník, magnézium, železo, křemík i síru. Melasa je také bohatá na kyselinu fosforovou, nezbytnou při obnově buněk.
Ořechy
Přestože mají vysokou kalorickou hodnotu, obsahují také hodně živin, takže zcela škrtat z jídelníčku bychom je neměli. Dávají hodnotnou vlákninu, důležité oleje, proteiny a minerály. Musí jít ale o ořechy nesolené a nepražené, ty na pleť nejsou dobré a mohou obsahovat karcinogenní látky. Ani burské ořechy se nedoporučují.
Stravujete se zdravě, abyste také měla hebkou a jemnou pleť?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Líbí se vám seriál Ulice?

Jasně, je super!! 39% (48)
Jo, je dobrá 17.9% (22)
Někdy 11.4% (14)
Ne, nebaví mě 17.1% (21)
Je to blbost 14.6% (18)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama