Dlouho spěte – zhubnete!

20. května 2008 v 19:51 |  Moda a vše kolem ní

Dlouho spěte - zhubnete!

Dlouho spěte – zhubnete!

Zkusili jste se někdy zamyslet nad tím, jak funguje biologický rytmus člověka a co všechno potřebuje k tomu, aby správně fungoval? Vezměte si třeba.takový obyčejný spánek.
Daň uspěchané době
V dnešní uspěchané době máme mnohdy na všechno málo času a chvilky volna si ukrajujeme například na úkor spánku. To, že místo šesti až osmi hodin (podle potřeby) budeme spát je hodinek čtyři nebo pět - to nějak přežijeme! Určitě se kvůli tomu hned nezhroutíte, ale krátký či nepravidelný spánek si může vybrat svoji daň nejrůznějším způsobem. Třeba i tím, že začnou přibývat nějaká ta kila a dolů jen tak nepůjdou.
Ve spánku se hubne!
Možná jste něco podobného nevěděli, ale také spánek vám může pomoci hubnout. Bude-li ale člověk přemýšlet jednoduše svým »selským rozumem, neuvidí na tomto zjištění nic nového ani převratného. Vždyť lidský organismus, aby správně fungoval, potřebuje nejen přísun energeticky vyvážené potravy, dostatek pohybu, ale také kvalitní a dostatečný odpočinek. A tím zřejmě nejlepším a nejúčinnějším je právě spánek - a to hlavně ten noční!
Pozitivní vliv růstového hormonu
Během nočního spánku totiž dochází k produkci růstového hormonu (například somatotropinu). Ten kromě jiného pomáhá budovat bílkoviny, tedy i svalovou hmotu a také spalovat tuky. Růstové hormony jsou produkovány hypofýzou (čili podvěskem mozkovým). K nevětšímu uvolňování těchto hormonů dochází právě v době usínání. Chcete-li podpořit produkci těchto hormonů, která se ze zvyšujícím věkem přirozeně snižuje, navykněte si chodit spát v pravidelnou dobu (pokud možno ne v moc pozdních hodinách), únavu se nesnažte potlačovat a před spaním nevykonávejte žádnou velkou fyzicky namáhavou aktivitu.
Nešiďte svůj spánek!
Proto máte-li snahu skutečně zhubnout, nešiďte svůj spánek. Když se dělal průzkum mezi obézními lidmi, zjistilo se, že řada z nich spí méně než pět hodin denně. Při nedostatečném spánku totiž nejen že nedochází k dostatečnému spalování tuků, ale tělo začíná naopak tuky a vodu zadržovat. Jistě spánek není zázračným »všelékem« proti obezitě. Ale určitě se stane dobrým pomocníkem v boji s nadbytečnými kily.
Dokážete odpočívat a dopřáváte si pravidelný a dostatečně dlouhý spánek?
zdroj: http://www.merrylinka.cz, http://www.patro.cz, http://www.e-kulturistika.cz
Autor
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Co je dnes za den??

Pondělí 28.8% (107)
Úterý 11.9% (44)
Středa 11.9% (44)
Čvrtek 11.3% (42)
Pátek 12.1% (45)
Sobota 12.4% (46)
Neděle 11.6% (43)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama