Dietářky pozor, alkohol je velmi »tučný«!

20. května 2008 v 19:45 |  Moda a vše kolem ní

Dietářky pozor, alkohol je velmi »tučný«!

Dietářky pozor, alkohol je velmi »tučný«!

Štěpí tvrdý alkohol tuky?
Také jste už slyšela či dokonce nějaký čas věřila té nehorázné lži, že »tvrdý« alkohol pomáhá spalovat tuk? Chyba lávky! Alkohol nejenže tuk nespaluje, ale sám o sobě představuje značnou dávku tzv. prázdných kalorií. Tedy těch, co vašemu organismu vyjma své energetické hodnoty nepřinesou zhola nic, žádné nutričně hodnotné látky. A nejen to, alkohol dle odborníků dokonce snižuje schopnost štěpit tuky přijímané potravou.
Rafinovaný přítel obezity
Nejenže vám ten filuta alkohol dodá nevyžádané kJ, jejichž přebytek si pak organismus samozřejmě ukládá v podobě tukových zásob, ale ještě jeho konzumace ve většině případů povzbuzuje chuť k jídlu! Nepřehlédnutelnou nevýhodou též je, že při popíjení destilátů vám tělo nevyšle signál »STOP« v podobě pocitu sytosti, tak jako tomu bývá u pevné stravy. Hrdlem si prostě prolijete tolik moku, na kolik máte chuť a odvahu. Žádná kalorická záklopka v tomto směru neexistuje, bohužel. Takže pak směle může dojít k situaci, kdy si při pořádné »pařbě« doslova a do písmene vypijete celý svůj doporučený denní energetický příjem.
Lepší deci piva, než deci vína!?
Toť otázka. Jedna deci desetistupňového světlého piva obsahuje v průměru 120 kJ, ve stejném množství dvanáctistupňového ležáku bývá kolem 140 kJ. Tmavé pivo má vždy však o několik desítek kJ více. Oproti tomu v jedné »decince« bílého suchého vína pak nalezneme okolo 230 kJ. Nicméně si musíte uvědomit, že ve víně je větší obsah alkoholu než v pivu, a tak jej co do celkového objemu vypijeme většinou o něco méně. Víno lze též pít ve formě střiků, čímž značně naředíte jeho kalorickou hodnotu a pozitivně si upravíte denní skóre pitného režimu. Přihlédnete-li ještě k doporučení odborníků na výživu, zdá se, že víno nad pivem jasně vítězí.
»Vaječnák« pošlete k ledu
Chcete-li nějaké to kilo shodit, sladká alkoholická »lepidla« raději vynechejte úplně. Prázdnými kaloriemi doslova hýří. Co v tomto případě nedodá alkohol, směle dohoní velké množství přidaného cukru. Také již zmíněnému »tvrdému« alkoholu byste se, a nejen při redukčních dietách, měla vyhnout obloukem. Energetická hodnota několika velkých panáků zapitých sladkou limonádou se totiž pomalu ale jistě blíží průměrnému doporučenému dennímu kalorickému příjmu při redukčních dietách (4500 kJ - 5000 kJ).
Miluška pije jak duha, a netloustne!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Co je dnes za den??

Pondělí 28.8% (107)
Úterý 11.9% (44)
Středa 11.9% (44)
Čvrtek 11.3% (42)
Pátek 12.1% (45)
Sobota 12.4% (46)
Neděle 11.6% (43)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama