Vyhněte se ničitelům pleti!

21. března 2008 v 18:07 |  Moda a vše kolem ní

Vyhněte se ničitelům pleti!

Uhříky, skvrnky či nezdravě vypadající pleť. Víte, že na vině může být i nevhodná strava?

Některé potraviny jsou rizikové
Provázanost péče o pleť a správné životosprávy je úzká - vše, co sníme, ovlivňuje stav naší pleti. Kvalitní výživa bohatá na proteiny a vlákninu může pomoci vyřešit dlouholeté kožní problémy jako je ekzém, lupénka či akné. Samozřejmě ani v této oblasti nejsou žádné striktní zákazy, v rozumném množství si můžeme dopřát v zásadě jakoukoliv potravinu. Opatrné bychom ale měly být s nadměrnou či příliš častou konzumací některých rizikových potravin.
Příliš tuku škodí, nedostatek také
Ve svém jídelníčku pro krásnou a zdravě vypadající pleť bychom určitě neměly zapomínat na dostatečný přísun vlákniny. Jezte dostatek celozrnného pečiva, ovoce a zeleniny, vhodná je i neloupaná rýže. Dávejte přednost tukům rostlinným před živočišným. Ideální je olivový olej a ořechy. Příliš mnoho tuku ve stravě pokožce neprospěje, ale ani jeho nedostatek pleti nesvědčí. Projeví se suchou až šupinatou pletí. Navíc vám také hrozí nedostatek vitamínů, které se rozpouští pouze v tucích.
Dopřejte si ryby co nejčastěji
Jen doporučit lze rybí maso, a to nejen kvůli pleti. Obsahuje spoustu nenasycených mastných kyselin, které zabraňují vzniku akné. Dlouhodobě dokonce brání i vzniku vrásek, rybí tuk je přirozeným antioxidantem. Bohatými zdroji těchto kyselin je losos, makrela a tuňák. Pokud ryby nemusíte, kyseliny najdete i v mandlích a vlašských ořeších.
Kterým rizikovým potravinám se raději vyhnout?
  1. Vyhýbejte se pokud možno časté konzumaci uzenin i červeného masa. Místo párků, špeku či uzeného si raději dejte kousek libového jehněčího.
  2. Vhodné nejsou ani smažené potraviny. Smažíte-li vždy na kvalitním oleji, potravinu pak zbavte před konzumací přebytečného oleje.
  3. Rafinovaný cukr ve všech podobách - čokoláda, sladkosti, zmrzlina, koblihy. Máte-li ráda sladké, dopřejte si opravdu kvalitní čokoládu - a jen občas.
  4. Potraviny s vysokým obsahem barviv, chemických náhrad či látek používaných k ochucení.
  5. Vyhněte se nadměrné konzumaci kávy, čaje, coca-coly, limonád a alkoholu. Zvyšují totiž dehydrataci a vytvářejí předpoklady pro tvoření malých červených žilek na pleti.
Víte, která potravina zhoršuje stav vaší pleti?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Byli jste tu?

ANO 47% (167)
JO 18.9% (67)
ANO 16.6% (59)
JO 17.5% (62)

Komentáře

1 AmoriQ AmoriQ | Web | 21. března 2008 v 18:07 | Reagovat

ked ces kukni sa na moj blog...a mozes sa prihlasit do sutaze o naj colorku este do 25.3.08

diky..

PS:fakt sry sa reklamu...sry

2 Markí Markí | 21. března 2008 v 20:04 | Reagovat

juknu se meboj:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama